Tohoto předmětu jsem se účastnila každý čtvrtek. Jeho ukončení bylo vyplňování průběžných úkolů.
Přestože moje zaměření se nezaměřuje na data, myslím si, že v současném digitálním světě je důležité umět své poznatky vizualizovat tak, aby se dostaly k co nejširšímu obecenstvu.
V prvních hodinách jsme se zabývali historií zobrazení, jež sahá až za 18. století. Dozvěděli jsme se, že je několik druhů grafů, a ne všechny lze využít pro dané účely. Většina výzkumníků používá k zobrazení dat klasické např. sloupcové grafy, nicméně k zobrazení lze využít i funkčnější a oku přitažlivější možnosti o niž jsme se dozvěděli právě na těchto hodinách. Jako jeden z povinných úkolů bylo týden zaznamenávat data a ty následně vizuálně zobrazit. Já si vybrala zobrazení jídelníčku v porovnání se spolubydlící viz obrázek pod.
V druhé půlce semestru jsme se věnovali více praxi a dostali jsme se k tomu, jak využívat další programy pro vizualizaci dat. Díky tomuto předmětu bych měla dokázat obstojně zobrazit data, jejíž zobrazení bude obstojně plnit jak funkční, tak estetickou stránku. V to že vizualizace dokáži vytvořit jsem si ověřila hned v dalším semestru v rámci předmětu Co říkají obrazy. Jeden z úkolů byla právě vizualizace dat.
